ADD :)

Thursday 2 August 2012

Syukur Alhamdullillah :)


IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST COMPASSIONATE, THE MOST MERCIFUL

Alhamdullillah, Ya Allah.
Aku tak sangka dapat keputusan yang memberangsangkan untuk sem 2 ni.
Syukur Alhamdullillah. Tiada kata lain dapat aku ucapkan selain kata syukur.
Ada hikmah di sebalik semua kesusahan & kesulitan yang aku alami masa sem lepas.
Banyak dugaan masa dekat-dekat exam. Banyak jugak tanggungjawab yang aku kena pikul masa tu.
Tapi aku tau, ada kesenangan di sebalik kesusahan.
There's rainbow after the rain :')

Aku sangat bersyukur lagi bila tau kawan2 aku yang lain pun dapat keputusan yang baik.
Nampak semua puas hati dengan result yang dorang dapat. Walaupun ada jugak yang tak sampai target, tapi result dorang semua baik. Sebab target dorang nak dapat dekan. Tu yang tak dapat. heeee.
Kalau nak tau, bila ambil kos sains ni susah siket nak dekan. Kalau lulus dah bersyukur sangat tau :)

Tapi ada jugak kawan aku yang kurang bahagia dengan result yang dia dapat. Sebab tak mampu buat ayah & ibu dia bahagia dengan result dia. Tapi ayah dia cakap, dia lagi sedih kalau tak mampu didik anak2  dia menjadi muslim yang baik.  Terharu sangat :')
Mmmmm. kan dunia bersifat sementara dan akhirat yang kekal selama-lamanya.

Aku mengaku kadang-kadang memang aku mengejar keputusan yang cemerlang.
DEKAN? Siapa taknak. huhuuuuu. *sigh*
Tapi kita kena kembali kepada Allah.
Apa tanggungjawab kita di muka bumi ini? Tanyalah diri sendiri apa matlamat anda ok.
Dunia atau akhirat yang kita pilih?

Carilah redha Allah di dunia dan di akhirat.
InsyaAllah kita akan bahagia di dunia dan akhirat :)
Amin.











No comments:

Post a Comment

Silalah comment :)