ADD :)

Sunday 17 March 2013

Diari hati : Mengingati Mati & Capital MNA.



Assalamualaikum.





Aku terpanggil untuk menulis post ni sebab tak dapat tidur.
Ok. Kita semua tau semua manuasia akan mati kan? Mengingati mati itu perlu setiap hari.
 Tapi kalau meminta-minta mati pulak macam mana?
Aku dilema sekarang. Aku tak tau keadaan dia macam mana. 
Tapi aku doakan dia sentiasa berada dalam lindungan rahmat Allah & sihat-sihat sahaja.




Ini kisahnya: 

***************************************************************************

Dia tu adalah 'Capital MNA'. Aku serba salah dengan dia. 
Nak kena tunjukkan perasaan simpati kah? Atau nak buat tak tau je a.k.a takyah layan.
Buat tak tau tu dah macam jahat sangat kan? Tapi dia tu lelaki beb.
Dahlah suka jiwang-jiwang, main-main perasaan pulak tu. Maksudnya nampak sangat lah dia suka kat aku. Memang aku tak layan lah kan.
Walaupun kadang-kadang hati ada cakap macam ni " Alahai sweetnya dia ni " , " Alahai baik sangat lah dia ni " & " Boleh jadi calon suami ni "
Biasalah peringkat umur macam aku ni mula lah hormon gedik nak kawen muncul. Tapi aku tak bersedia lagi okeyh! 
Tapi aku buat cool je tak layan dia. Takut nanti hati aku sendiri berbunga-bunga dok layan dia ni. Better tak bagi apa-apa signal atau harapan. Ok kan macam tu. Takde lah terjerumus dengan cinta yang fana nanti.

Tapi baru-baru ni aku tengok keadaan dia macam tak berapa sihat & post kat facebook dia pun ayat ala-ala tak lama lagi hidup. Alahai. Serba salah dibuatnya.
Dengan wish birthday aku 16 March padahal 20 March kot birthday aku.

  • Capital MNA: As salam. Happy birthday danis pd 20 Mac akan datang, semoga heppy2 selalu masa  sambut birthday nanti.
  • Aku       : Wasalam. Awalnya wish. btw, thanks.  
  • Capital MNA: Takut tak sempat nanti nak wish.


Lebih kurang macam tu lah kata-katanya. Serba salah aku. Aku antara percaya & tak percaya. Bukan aku cakap dia penipu. Tapi ntahlah, hati aku cakap macam ni " Dia tak sihat kot sekarang sebab tu cakap macam tu. " 
Sedangkan aku yang demam hari tu siap call mak aku lagi, mintak maaf semua. 
Mmmmmmmmmmm. Tapi kalau betul dia tak lama lagi macam mana? Siap hidung pernah berdarah lagi. Takkan aku nak tunjuk yang aku risau kat dia. Alahaiii. '
Argghhhhh. Aku cuba abaikan apa yang bermain di fikiran aku ni dulu. 

*************************************************************************



 Lepas tu aku jumpa ayat ni bila godeh-godeh iluvislam.com


Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: " Jangan sesekali seseorang daripada kamu bercita-cita hendak mati kerana sesuatu bencana yang menimpanya; kalau keadaan mendesaknya meminta mati, maka hendaklah ia memohon dengan berkata : Ya Tuhanku, hidupkanlah daku selagi hidup itu lebih baik bagiku, dan matikanlah daku apabila mati itu lebih baik bagiku." (Riwayat Bukhari dan Muslim)








No comments:

Post a Comment

Silalah comment :)