ADD :)

Wednesday 3 July 2013

Slot gempak: Dinner 1 ~



Assalamualaikum & Salam sejahtera.


Mesti ada yang dah agak aku nak cerita apa kan habis exam ni. Betul tak? Ye. Betul lah tu.
DINNER, DINNER, DINNER, DINNER, DINNER Nak lagi? DINNER. Hoii, cukup-cukup! Baca tajuk pun dah tau dah aku nak cerita pasai apa. Aku ni pandai merepek je bila bercerita. Okay, lets start!

Cerita menarik masa nak pergi dinner ni, kitorang kena ada kat bustop pukul 6 petang. Padahal event ni start   malam. dushhhh2. Asal lah awal sangat. Aku pun abeh kelas pukul 5. Rushing siap-siap semua.

Sebab aku tak pandai sangat bercerita, so aku selitkan sekali gamba biar korang faham apa yang aku nak sampailan sebenaqnya. Ekeke. Lagi pun dah bape bulan dah dinner ni berlalu, ada benda yang aku nak cerita tapi dah lupa.


Sempat snap gamba kat bustop. Tengok kepala aku senget-senget menunggu bas.
 Nasib baik masih ada senyuman! :D



Ehh. Lupa nak bagi tau. Ni sebenarnya dinner untuk kolej aku kat UKM. Kolej Tun Syed Nasir.
Nama sekolah menengah aku dulu pun sama, SMK Tun Syed Nasir Ismail! Cikgu Penolong Kanan aku cakap aku tak pernah lari daripada Tun Syed Nasir ~ 




Ini rakan semeja. Nak tau siapa mereke? Dorang ni coursemate aku semua.
Datang-datang dah rasa lapar weyhh. Terus aku minum air kat depan mata tu haa. Sebab tak boleh makan lagi. Sobs sobs. Majlis pun start lambat siket. 



Cakkk! Sedang mereka yang lain sebok di dalam dewan, aku pun sebok ambil gambar kat luar ni. Ada kolam ikan. ( Nasib baik aku tak tangkap ikan-ikan ni bagi bawang merah makan. Yela, aku pun bukannya bawang putih kan. Okay, itu semua hanyalah ilusi semata-mata. Aku ni kalau tengok kolam ikan memang ingat bawang merah bawang putih cerita lama-lama dulu ~  )


Mula menunjukkan keayuan di situ ~ Hoii cik adik! Anda tu taklah ayu mana ye. Harap maklum.
Tak tau kenapa muka aku nampak berkilat bebenor. Namun mata sepet tu takleh nak cover. Nenek aku ada kot keturunan Korea. Hahaaa. Jangan mimpi ye danis! Korea tang mana pulak doh.


Lepas penat melukut di tepian kolam, selepas menghirup udara segar di luar, aku pun posing kat tangga pulak. Ehh. tak kena betul ayat kau cik adik, nak buat novel pun tak lepas ni. Boleh belajar lagi masa cuti-cuti ni ye.


Memperkenalkan Masila! Yang ni roomate aku mase first year. Walaupun satu kolej tapi jarang jumpe weyhh. Yelah, aku turun makan malam, dia turun petang. Aku turun makan pukul5, dia turun beli makanan pukul6.30. Manalah nak jumpe. Heheee Itu tipu sebenarnya. Aku tak pasti dia turun beli makanan pukul berapa, tapi yang betul-betulnya aku jarang terserempak dengan dia. Terserempak pun kadang-kadang je. Tapi, dia tetap di hatiku. Ukhuwah fillah :)



Ni coursemate aku. Tapi ada lagi yang takde ni. Yang gegirl almost semua ada kat dalam gambaq ni. Tapi  ada lagi yang takde. Ada yang dah balek, ada yang tak pergi dinner, ada yang hilang entah ke mana ~


Wiwittt. Ayu semua kengkawan aku ni! Termasuk aku. Mungkin? Ekekee. 
Lupa nak bagi tau nama tempat ni. Mesti ada yang nak tau kan? Ada yang nak buat dinner kat sini jugak ke. Nak buat majlis kawen ke. Wink2. Ni kat  HGH sentul Convention hall.



Batu-batuannya cantik berwarna kuning & coklat. Sekali pandang mesti rasa nak ambil gambar kat sini. Takdelah teruja sangat sampai macam tu, tapi sebab jalan ni je batu-batuan a.k.a dinding dia macam ni, tempat lain tak pulak macam ni. Sebab tu aku ambil gambar kat sini. Tapi kalau korang tau sebenarnya ni jalan ke mana mesti taknak ambil gambar kat sini weyhh. Maluuu ~ Jalan nak pergi toilet jee oiii. Toilet lelaki pulak tu. 

Gaya aku macam nak cakap ni: ( Ini laluan ke toilet lelaki, sila masuk. Jangan lupa pam tandas lepas guna.)


Okay. Rasanya takde apa-apa lagi aku nak cerita.  Gempak tak? Mungkin tak seberapa. Tapi ini sahaja yang mampu kuberikan untukmu readers sekalian. Nanti kita story mory lagi ye! Tata titi tutu ~




No comments:

Post a Comment

Silalah comment :)