ADD :)

Monday 29 July 2013

Throwback: Last day posting at HUKM!



 Assalamualaikum & Selamat Sejahtera.


Kenapa tiba-tiba aku nak cerita pasal last day posting? ( Last day posting untuk 2nd year lah. Namun 3rd year & 4th year nanti ade lagi. Ohooo ~ ) Sebab tiba-tiba godeh gambar kawan aku dan aku tiada di situ. Ohoiiiii. Sebab takde gambar jee pon. Sensitip betoi!
Okay, sekarang bukanlah nak cerita pasal sensitif ke tak. Tapi nak cerita yang aku dapat patient berlambak-lambak pulak masa last day tu. Selalu kat department lain dalam 3 patient sehari dan kena completekan SOAPIER (Subjective, Observation, Analysis, Plan, Intervention, Evaluation & Review) kat bed head ticket patient.

 Last day hari tu aku dapat 5 ke 6 patient sehari!  Ohhh. Tak berapa ingat, yang penting ramai lah. Sebenarnya mungkin tak ramai kalau fikir logik. Boleh je handle. Tapi disebabkan kena siapkan SOAPIER semua hari tu jugak, so agak kelam kabut lah. Yelah dah nama last day, mana jejak HUKM ( lebih dikenali dengan PPUKM sebanarnya) lagi lepas tu. So, semua kena settle hari tu jugak. Punch card semua kena hantar hari tu jugak!

Upppppss. Lupa nak kasi tau, last day aku kat Cardiorespiratory department. Department yang agak best kalau dapat kat gym. Ohooooo. Bebual dengan patient sambil buat exercise. Heaven kot, tak stress sangat. Tu kalau dapat gym lah. Ni kalau dapat kat ward/ ICU memang kelam kabut lah. Fikir apa nak buat kat patient. Boleh tak bagi exercise ataupun suctioning mungkin? Yelah dekat CR department ni suctioning ke positioning ni perkara yang selalu PT ( physiotherapist ) buat. Malas nak cerita panjang-panjang lagi, bukan korang nak tau pun kan? 



Okay. Fine fine. Inilah gambar yang aku takde tu! 





No comments:

Post a Comment

Silalah comment :)